
S. Budinas prisipažino, kad miesto autobusais jis nevažinėja. Net į “Klaipėdos keleivinis transportas” patalpas, kurios yra vos už 660 metrų nuo savivaldybės, jis atvažiavo tarnybiniu automobiliu.
Klaipėdiečius ragindami naudotis viešojo transporto paslaugomis miesto administracijos vadovai vadovaujasi dvigubais standartais. Į spaudos konferenciją S. Daukanto gatvėje, kurioje buvo pranešta, kad nuo rugsėjo penktosios, antradienio, Klaipėdoje laikinai nutraukiamas maršrutinių taksi eismas, uostamiesčio savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas atvažiavo tarnybiniu automobiliu.
Nuo Liepų g. 11, S. Budino darbovietės, iki S. Daukanto g. 15 tik 666 metrai. Spaudos konferencijoje jis prisipažino, kad viešuoju transportu nesinaudoja.
Sprendimas nepratęsti sutarties su maršrutinių taksi vežėjais priimtas vykdant Konkurencijos tarybos nutarimą bei teismų nutartis, pranešė Klaipėdos miesto savivaldybė. Siekiant užtikrinti sklandų susisiekimą, piko metu mieste važiuos daugiau „ekspresinių“ autobusų.
„Žinia, Klaipėdos miestas yra pasirinkęs sprendimą ne naikinti maršrutinių taksi paslaugą, kaip padaryta Vilniaus mieste, tačiau integruoti ją į bendrą viešojo transporto sistemą. Nuo praėjusių metų birželio vyksta konkursinės procedūros vežėjams parinkti, šiuo metu procesas jau arti pabaigos. Tačiau negalime išvengti paslaugos teikimo pertraukos tarp senų sutarčių pabaigos ir naujų įsigaliojimo.
Teismas šių metų birželio mėnesį yra įpareigojęs savivaldybės administraciją nutraukti nuo seno vis tęsiamas sutartis su maršrutinių taksi vežėjais“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Tuo pačiu jis prisipažino, kad pats miesto autobusais nevežinėja. Taip pat ir į spaudos konferenciją, kuri vyko vos už 666 metrų nuo Savivaldybės administracijos pastato, jis atvažiavo tarnybiniu automobiliu.
Sutartys su 6, 8 ir 9 maršrutuose dirbančiais maršrutinių taksi vežėjais paskutinį kartą buvo pratęstos iki 2017 m. rugsėjo 4 d. Konkurencijos tarybos vertinimu, savivaldybės veiksmai pasirašant sutartis su maršrutinių taksi vežėjais neatitinka Konkurencijos įstatymo. Tokią poziciją skundė patys vežėjai, tačiau teismai Konkurencijos tarybos nutarimo nepanaikino. Pastaruosius mėnesius, iki pat paskutinių dienų, savivaldybės administracijos bei transporto specialistai, siekdami užtikrinti paslaugos teikimą ir išsaugoti maršrutinių taksi vairuotojų darbo vietas pereinamajam laikotarpiui, ieškojo juridinių ir praktinių sprendimų dar keliems mėnesiams pratęsti esamas sutartis su vežėjais.
Tačiau ir Konkurencijos tarybos pozicija, ir įsigaliojusi Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartis nepalieka tokių galimybių. Pasikeitus Konkurencijos įstatymui, pratęsus sutartis su maršrutinių taksi vežėjais, savivaldybei grėstų iki 60 tūkst. eurų bauda.
„Keleiviams siūlome alternatyvą: nuo rugsėjo 5 dienos piko metu dažniau važiuos „ekspresiniai“ autobusai: atkarpoje nuo Mogiliovo gatvės iki Melnragės kursuojantis 6E ir nuo Vingio gatvės iki ligoninių miestelio kursuojantis 8E. Tai – laikinas sprendimas, iki tol, kol į Klaipėdos gatves išriedės naujieji maršrutiniai taksi: nauji, žemagrindžiai, patogūs, važinėjantys pagal tikslų grafiką. Dabartinė vykdomų konkursinių procedūrų stadija leidžia manyti, jog tokius maršrutinius taksi turėsime kitų metų pradžioje“, – sako VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Ateinančiais metais Klaipėdos gatvėse pasirodysiančiuose naujuose maršrutiniuose taksi galios ir naujos rūšies elektroniniai bilietai, kurie taip pat suteiks galimybę važiuoti didžiaisiais autobusais. Tokios permainos ne tik užtikrins naują kokybę bei geresnį susiekimą, bet ir skatins maršrutinių taksi vairuotojus nepažeidinėti Kelių eismo taisyklių paimant ar išleidžiant keleivius. Konkursą laimėjusioms įmonėms bus mokama pagal nuvažiuotą ridą, o ne pagal pervežtų keleivių skaičių, tad vairuotojai nebebus suinteresuoti sustoti draudžiamose vietose.
Ši informacija paskelbta Klaipėdos miesto savivaldybės interneto puslapyje.