Klaipėdos miesto savivaldybė už Europos Sąjungos lėšas pastačiusi daugiafunkcį sporto centrą su baseinu ir sveikatinimo centru jį dykai atidavė valdyti koncesininkui ir dar įsipareigojo iš privatininko pirkti paslaugas beveik už komercinę kainą.
Būsimojo daugiafunkcio objekto valdymas 15 metų atiduotas į Kauno Girstučio baseiną valdančios bendrovės „Sporto infrastruktūra“ ir jai pačiai priklausančios UAB „Vakarų infrastruktūra“ konsorciumo rankas.
Klaipėdos miesto savivaldybei vieno takelio valanda kainuos 14 eurų (su PVM), o naudojimasis nenumatytam laikui – 23 eurus (su PVM). Į valandos kainą įskaičiuotas visas paslaugų paketas: rūbinės, sporto salė ir kitos reikalingos patalpos. Pavyzdžiui, „Gintaro“ baseine takelio valandos kaina yra 22 eurai.
Savivaldybė įsipareigojo mokėti koncesininkui apie 150 000 eurų už 13 000 valandų per metus.
Posėdžio išvakarėse, sausio 24 d., Klaipėdos Muzikos centro seniūnaitis Renaldas Kulikauskas Klaipėdos miesto savivaldybėje susitiko aptarti Koncesijos sutarties su Klaipėdos baseino valdytoju sąlygas su Modestu Vitkumi (Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sekretoriumi), Edvardu Simonaičiu (Turto skyriaus vedėju), Daiva Čeporiūte (Savivaldybės kontroliere). Susitikime buvo aptarti šie klausimai:
- Ar buvo skelbtas koncesijos konkursas dar iki Baseino statybų pradžios, kad pritraukti verslo subjektą, norintį prisidėti savo investicijomis (pvz.: Druskininkų savivaldybė surado UAB „Stamita“, kuri tapo „Snow Arenos“ koncesininku ir investavo 14,5 mln. EUR, t. y. 56 proc. bendros 26 mln. EUR objekto vertės)?
ATSAKYMAS: Ne.
- Ar skelbiant koncesijos konkursą 2017 metais jau statant objektą nebuvo konkurso sąlygų, galbūt proteguojančių būsimą laimėtoją UAB „Vakarų infrastruktūra“ (bendrovės „Sporto infrastruktūra“, kuri valdo Girstučio baseiną Kaune, dukterinė įmonė, kurios akcininkai yra Vitalijus Kuodis ir Paulius Baltrėnas, savininkai UAB „Klaipėdos arena“, nuo 2010 m. valdančios kitą Klaipėdos objektą – „Švyturio“ areną)?
ATSAKYMAS: buvo numatytas renginių organizavimo ar panašios patirties ir tam tikros apyvartos vykdant tokią veiklą turėjimo reikalavimas. Reikalavimo turėti 50 000 ar 500 000 valandų renginių organizavimo patirties (šią informaciją buvo pateikęs anoniminis komentatorius internete) nebuvo.
- Kodėl koncesijos sutartyje nebuvo numatytas joks koncesijos mokestis, atsižvelgiant į ypač mažą santykinę koncesininko investiciją į gautą valdyti objektą, lyginant su jo verte? Objekto statybų su projekto kaštais vertė 17,3 mln. EUR, o koncesininko investicijų į būtiną įrangą sutartyje numatyta minimali reikalaujama vertė – 250 000 EUR, t. y. 1,44 proc. viso objekto kainos.
ATSAKYMAS: pagal ES lėšų skyrimo reglamentą tokio visuomenės sveikatinimo objekto dalinio finansavimo sąlygose negalėjo būti numatytas koncesijos mokestis. Jis būtų traktuojamas kaip ES finansavimo sąlygų tokio pobūdžio objektams pažeidimas. (ES skyrė 13,2 mln. EUR, t.y. 76 proc. visos objekto statybų kainos).
- Kodėl sutartyje su koncesininku nebuvo numatyta maksimalios paslaugos kainos skaičiavimo formulė, kad būtų užtikrintas jos prieinamumas didžiąjai daliai miesto gyventojų? Pvz. IMPULS baseino Klaipėdoje mėnesio abonemento kaina svyruoja nuo 100 iki 55 EUR, kas daugeliui yra per brangu. Girstučio baseino Kaune valdytojo UAB „Sporto infrastruktūra:, kurio dukterinė bendrovė „Vakarų infrastruktūra“ valdys Klaipėdos baseiną, nustatytos mėnesio abonemento kainos 26 – 23 EUR. Ar galima tikėtis panašių į Kauno Gistučio kainas?
ATSAKYMAS: kainų nustatymo formulės ir maksimalių kainų klaipėdiečiams ribos į sutartį įtraukta nėra. Tikimės, kad jos bus bent 30 proc. žemesnės nei IMPULS Klaipėdoje.
R. Kulikausko komentaras: Jei mėnesio abonemento kainos bus 30 proc. žemesnės nei IMPULS, kaip tikisi Edvardas Simokaitis, jos svyruos 70 – 35 EUR ribose, tai vis tiek būtų dvigubai daugiau nei Kaune.
Kodėl Gintaro baseinui, biudžetinei įmonei, kuri iki šiol vykdė socialinę funkciją priimti mokintis plaukti moksleivius antrokus, neįgaliuosius ir pensininkus, numatyti 2018 metais išlaikymo kaštai ne mažėja, o didėja palyginti su 2017 m? Juk jos vykdomas socialines funkcijas 2018 metų pavasarį perims naujo baseino valdytojas ir Gintaro baseinas galės priimti daugiau mokančių už paslaugas klaipėdiečių, tuo pačiu mažindama savivaldos rėmimo poreikį.
- Kodėl nemažėja savivaldos biudžete 2050 vaikų (antrokų) mokinimo plaukti 2018 metų suma palyginti su 2017 m., nes juk yra skelbiama, kad naujojo baseino valdytojo sutarta 14 EUR už takelį valandos kaina yra stipriai mažesnė už Gintaro baseinui mokėtą 22 EUR kainą?
ATSAKYMAS: Gintaro baseinui 2008 metų savivaldos biudžete numatyta suma bus tvirtinama šių metų vasario mėn., ji turėtų koreguotis į mažesnę. O gal ir ne, nes jie (Gintaro baseino treneriai turės papildomai važinėti dabar jau į naująjį baseiną mokinti vaikų (?).
Vaikų mokinimo plaukti kaina biudžete turi koreguotis į mažesnę tvirtinant biudžetą šių metų vasarį.
R. Kulikausko komentaras:
Gintaro baseinas – BĮ, išlaikoma iš savivaldybės lėšų.
BĮ Klaipėdos „Gintaro“ sporto centre (36 darbuotojai, Vidutinis atlyginimas 868.54 € (2017 m. lapkričio duomenys rekvizitai.vz.lt)
2018 metais miestas skirs šiam baseinui išlaikyti 654 800 EUR, iš jų darbo užmokesčiui 338 700 EUR, panašiai kaip ir 2019 m. – 653 300 EUR. 2017 m. skyrė mažiau: 506 500 EUR.
2017 metais savivalda biudžete Sportinės veiklos programų dalinis finansavimas numatė:
Klaipėdos miesto vaikų apmokymas plaukti (UKD Sporto ir kūno kultūros skyrius) – 245 100 EUR, apmokyta 2069 vaikų plaukti. 2018 m. ši eilutė jau tuščia, tačiau švietimo biudžeto programoje atsiranda:
Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklų antrųjų klasių mokinių mokymas plaukti (UKD Sporto ir kūno kultūros skyrius), skirta 219 500 EUR, bus apmokyta plaukti 2050 vaikų.
SEKTI! (jei biudžeto eilutės vasarį nepasikeis): kodėl dalį fnansuojamų viešųjų paslaugų (pensininkų, neįgaliųjų ir antrokų plaukiojimo kaštų subsidijavimas) perkėlus į naująjį baseiną, nesumažėjo bendrosios biudžeto išlaidos, o Gintaro baseino išlaikymo kaštai net padidėjo 29 proc. palyginus su 2017 m. kaštais?
- Ką reiškia lentelė prie sutarties priede Nr. 7? Galutinis pasiūlymas RMPS)? Pakomentuokite Koncesijos sutarties Specifikacijų priedo Nr. 2 punktą 5.7.1. Finansinės apsakitos išskaidymas ir punkto 5.7.2. c) dalį:
5.7.1. Finansinės apskaitos išskaidymas
Visos bendrosios pardavimų pajamos, gautos už pagal Koncesijos sutartį vykdomas veiklas, turi būti įtraukiamos į Suteikiančiajai institucijai pateikiamas audituotas finansines ataskaitas, t. y. Koncesininkas neturi teisės perduoti dalies pagal Koncesijos sutartį vykdomų veiklų vykdymo trečiosioms šalims, siekiant sumažinti Koncesininko Suteikiančiajai institucijai deklaruojamas bendrąsias pardavimo pajamas. Visos bendrosios pardavimo pajamos, gautos iš pagal Koncesijos sutartį vykdomos veiklos, turi būti skaidriai matomos ir deklaruojamos (siekiant tiksliai apskaičiuoti pajamų, viršijančių RMPS, pasidalinimo mechanizmo taikytinumą).
5.7.2. Pajamų surinkimas
- a) Koncesininkas atsako už visų pajamų, gaunamų už pagal Koncesijos sutartį vykdomas veiklas, surinkimą.
b) Visos pajamos, kurios gautos už veiklas, naudojimąsi plaukimo baseinu, už Paslaugas šios Sutarties galiojimo laikotarpiu, turi būti apskaitytos taikant galiojančius apskaitos standartus.
c) metinėms Koncesininko pajamoms viršijus Pasiūlyme nurodytą RMPS, 50 proc. RMPS viršijusių pajamų dydžiu mažinami Suteikiančiosios institucijos mokėjimai už perkamas Paslaugas.
ATSAKYMAS: su koncesininku sutartimi sulygta, kad 50 proc. nuo visų pajamų, viršijančių ribinę metinių pajamų sumą (RMPS), dalimi bus mažinami sekančių metų savivaldybės mokestiniai įsipareigojimai, susiję su moksleivių, neįgaliųjų, senjorų gaunamomis paslaugomis. Minimali įsipareigojimų pirkti iš koncesininko paslaugų suma – apie 130 000 EUR per metus, sako Edvardas Simokaitis.
R. Kulikausko komentaras:
Nustatyta ribinė metinių pajamų suma (RMPS) yra 1,3 mln. EUR (be PVM). Tarkime, Koncesininkas UAB „Vakarų infrastruktūra” surenka 2018 metais pajamų už 2 mln. EUR (be PVM). Suma, viršijanti 1,3 mln. RMPS yra 0,7 mln. EUR. Pusę jos reikės užskaityti kaip mokėtinų 2019 metais sumų už teikiamas socialines paslaugas užskaitą. Šio pavyzdžio atveju pusė nuo 0,7 mln. yra 350 000 EUR, kas stipriai viršija mokėtiną sumą. Kaip tada? Edvardas Simokaitis svarstė, kad tada gal perkelsime rezervą dar kitiems metams (juk išsigryninti jo kaip pajamas negalima), o gal siūsime daugiau pensininkų ir mokinių plaukioti, kad būtų išnaudota…
Lieka kantriai laukti 2018 metų finansinės ataskaitos ir tikėtis Koncesininko veiklos sėkmės bei didelių pajamų, kad VISI mūsų vaikai galėtų eiti į baseiną nemokamai. Tam tereikia patiems kuo gausesnėmis pajėgomis ir brangiai mokėti už baseiną, kad būtų pasiektas RMPS, o kol kas vaikai už mūsų mokesčiais sukaupto biudžeto lėšas paplaukios.
Vienas komentaras
Klaipedietis
Senai aišku, kad miestą valdo Liberalai, oi atsiprašau liberalų remiami verslininkai ir naudos miestui stambiuose projektuose nebus – nauda bus tik verslininkams, kurie vykdys tuos projektus…