Gatvėse keleivius pradėję vežioti naujieji maršrutinių taksi autobusiukai žymi socializmo pergalę Klaipėdoje ir laisvos nereguliuojamos rinkos laidotuves. Šiemet gegužę vienos partijos atstovai galės traukti ne mokesčių akmenį, o nešti laisvos rinkos karstą.
Aišku, iš mūsų sumokėtų mokesčių algas gaunantys ponai trimituoja apie pokyčius, apie gėrį, apie tvarką miesto keleivių vežimo rinkoje. Tačiau kieno sąskaita?
Laisvosios rinkos ir konkurencijos.
Kokia nauda iš naujųjų autobusų klaipėdiečiams?
Jokios.
Pirmiausia, pajamų neteko net kelios klaipėdiečių įmonės. Jų rinką perėmė šiauliečiai ir kauniečiai. Tuo pačiu miestas neteko ir mokesčių, kurie mokami nuo darbuotojų algų. Jau nekalbame apie darbo netekusius įmonių savininkus su vairuotojais.
Šeštuoju maršrutu keleivius anksčiau vežusios UAB „Audresta“ vadovas Romanas Lapas „Vakarų eksprese“ kalbėjo, kad teks trauktis iš rinkos. Esą jau pernai rudenį bendrovę paliko 24 darbuotojai, vėliau dar išeis 36 žmonės. „Mes trauksimės iš rinkos, daugiau nieko negalime padaryti“, – apgailestavo R. Lapas.
Keleiviams taip pat jokios naudos. Kelionė „mikriukais“, kad ir kokie jie gražūs būtų, brangesnė nei didžiausiai autobusais. Kelionės trukmė – tokia pati, kaip ir važiuojant didžiuoju. Iki šiol „mikriukus“ rinkdavosi skubantieji, dėl operatyvumo. Dabar to pranašumo neliko.
Įlipti galima tik stotelėse. Vėl nepatogumas keleiviams, kurie buvo įpratę „mikriuką“ susistabdyti vos priėjus magistralinę gatvę. Ponai mušasi į krūtinę, esą vairuotojai gali sustoti visur, kur to nedraudžia Eismo taisyklės. O kur yra tokia vieta pagrindinėse Klaipėdos magistralėse?
Trečia, teks įsigyti elektronines korteles, kurios kainuoja. O po ketverių metų tos kortelės nebegalios. Vėl teks pirkti naujas. Išlaidos perkeltos ant vartotojų pečių.
Skelbiama, kad elektroninis kartinis bilietas kainuoja 0,95 Eur (naktį – 1,50 Eur). Iš vairuotojo perkamas popierinis bilietas važiuojant dienos metu kainuoja 1 eurą kaip ir anksčiau, naktinis bilietas (nuo 23:00 iki 05:59 val.) kainuoja 1,50 Eur. Kalendorinio mėnesio bilietas kainuoja 50 Eur, o toks tik darbo dienų – 35 eurus.
Nebeliko Klaipėdoje laisvos rinkos. Neliko konkurencijos. Grįžta reguliuojamoji ekonomika. Eilinė pakazūcha, o miestiečiams jokios naudos.
Priminsime, kad konkursą vežti klaipėdiečius dviem maršrutais laimėjo kauniečių UAB „Kautra“, o trečiąjį maršrutą aptarnaus Šiauliuose registruota UAB „Ridvija“.
Klaipėdiečiai išstumti iš rinkos.
Laisvės Klaipėdoje lieka vis mažiau.
Pridursiu, kad ponai, kurių galvose gimsta tokie sumanymai, patys nesinaudoja viešuoju transportu, o linkę važinėti nuosavu arba tarnybinių transportu. „Klaipėdos žinios“ jau rašė, kad praėjusių metų rudenį administracijos direktorius Saulius Budinas į renginį S. Daukanto gatvėje iš Liepų gatvės atvažiavo tarnybiniu automobiliu.
Į darbą autobusais nevažiuoja nė vienas Klaipėdos miesto savivaldybės vadovų ar skyrių viršininkų.