Šiandien Klaipėdos uostas priėmė didžiausią laivą istorijoje„MSC Ingy“. Šio, priskiriamo ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, jo ilgis – 400 m, tai atitinka keturias futbolo aikštes, plotis – 59 m.
Laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) operuojamas laivas vienu metu gali plukdyti 19 462 TEU (sąlyginių konteinerių).
Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13 119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.
Sėkmingas „MSC Ingy“ įplaukimas Klaipėdos uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.
Laivas prišvartuotas prie laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių. Čia bus iškrauta ir pakrauta apie 1 100 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.
Laivas „MSC Ingy“ plaukia vadinamuoju „Šilko“ (Silk) maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus.
Vyko treniruotės
Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose patyrę MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.
Pasak Klaipėdos uosto kapitono Adomo Aleknos, svarbu buvo sugebėti pataikyti į uosto vartus ir neiškrypti iš laivybos kanalo. „Skamba juokingai, bet reikėjo sugebėti pataikyti į vartus. Be to, reikėjo išsilaikyti laivybos kanale, kurio plotis 150 metrų. Šis laivas labai platus, reikėjo plaukiant išlaikyti po 40 metrų atstumą iš abiejų pusių. Džiugu, kad viskas pavyko puikiai“, – sakė A. Alekna.
Sėkmingo įvedus laivą „MSC Ingy“, MSC operacijų centro Ženevoje atstovai teigė, kad Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.
Krova auga
Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60 proc. daugiau nei pernai (2017-01-11 krauta 430 974 TEU, o 2018-01-11 – 677 350 TEU).
Krovinių srautus Klaipėdos uoste beveik po lygiai pasidalija „Klaipėdos Smeltė“ ir UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Pastaosios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20 proc.
Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams – praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60 tūkst. vienetų.
Vyriausybė lapkritį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui mažinti rinkliavas dideliems konteinerius gabenantiems laivams.