1 milijonas 20 tūkstančių 86 TEU (standartizuoti 20 pėdų ilgio konteineriai) – toks krovinių konteineriuose krovos rezultatas Klaipėdos uoste užfiksuotas šįryt, gruodžio 13-ąją Milijono TEU kartelė perkopta jau trečius metus iš eilės.
1,0508 TEU perkrauta per visus 2023 metus. 2022 metus Klaipėdos uostas užbaigė fiksavęs 1,047 TEU krovos rezultatą.
2022-aisiais Klaipėdos uostas buvo įtrauktas į papildomus jūrinius maršrutus, į Klaipėdos uostą atvykstantiems laivams, gabenantiems krovinius, kurie bus paskirstyti (angl. transshipment), pradėta taikyti 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai. Visa tai prisidėjo prie konteinerių krovos augimo Klaipėdos uoste.
2023 metais baigtas vienas didžiausių pastarųjų metų Uosto direkcijos investicinių projektų į laivybos kanalo gilinimą, kartu buvo gera žinia ir konteinerinėms laivybos linijoms. Investicijos į didesnius kanalo gylius kartu atveria galimybes didiesiems laivams būti pilniau pakrautiems. Kiekvienas papildomas konteineris ar kito krovinio tona lemia didesnę laivo grimzlę.
Šiemet lapkričio pabaigoje iš Klaipėdos uosto išleistas konteinerius gabenantis „MSC Bettina” laivas su 14,4 metrų grimzle, nors įprastai maksimali leistina grimzlė uoste – 14,3. Taip nutiko todėl, kad uostamiestyje įsismarkavęs vėjas pakėlė vandens lygį, tad uosto kapitonas leido į laivą pakrauti daugiau krovinių.
Palyginti Klaipėdos uosto ir kitų Baltijos šalių uostų konteinerių krovą, mūsų uoste ji pastaraisiais metais augo labiausiai.