Per devynis šių metų mėnesius Klaipėdos uosto krovos apyvarta augo 6,4 proc. – iš viso perkrauta 33,68 mln. tonų, tai 2,03 mln. tonų daugiau nei 2017 m. sausio–rugsėjo mėn. Tai geriausias Klaipėdos uosto trijų ketvirčių rezultatas, kuris 6,4 proc. arba 2,03 mln. tonų geresnis nei ankstesnis rekordas (2017 m. per devynis mėnesius perkrauta 31,65 mln. tonų krovinių).
Klaipėda – lyderė tarp kaimynų
„Mes fiksuojame standartinį augimą, kuris laikosi jau 15 metų. 6,4 proc. Jei skaičiuotume tonomis, tai sudarytų beveik 2 mln. tonų. Tačiau tas gautas pagreitis leido pasiekti geriausią rezultatą per visą uosto istoriją. Nepraleisiu progos padėkoti mūsų uosto operatoriams, kurių dėka ir pasiekėme šį rezultatą. Tai buvo didžiulis jų indėlis pasirašant naudingus kontraktus ir atvedant į Klaipėdos uostą naujas konteinerių linijas. pasirašyti perspektyvūs ir naudingi kontraktai leido mūsų vieninteliam uostui dar labiau šoktelėti aukštyn, nešti dar didesnę naudą valstybei“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJU) direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Augant krovinių srautams, didėja ir piniginė apyvarta. 2018 m. sausio–rugsėjo mėn. finansinė apyvarta buvo 46,75 mln. Eur, t. y. 5,6 proc. daugiau nei 2017 m. tuo pačiu metu (44,26 mln. Eur).
„Klaipėda išlieka lyderė tarp kaimyninių Baltijos uostų. Stipriai atsiplėšusi nuo artimiausių konkurentų. Vienas didžiausių uždavinių bus išlaikyti dabartines krovos apimtis“, – kalbėjo A. Vaitkus.
Daugėja konteinerių
Jis taip pat džiaugėsi, kad Klaipėdos uoste dideliais tempais auga konteinerių krova. Per devynis šių metų mėnesius šios rūšies krovinių perkrauta dešimtadaliu daugiau negu pernai per visus metus – iš viso 6,2 mln. tonų krovinių konteineriuose. Tai 52,9 proc. arba 2,1 mln. tonų daugiau nei per tris 2017 m. ketvirčius.
Skaičiuojant vienetais, krovinių konteineriuose apyvarta siekė 531 444 TEU, tai 57,5 proc. arba 193 991 TEU daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
„Toks spartus konteinerių krovos augimas – įrodymas, kad mūsų uosto plėtros planai visiškai atitinka situaciją rinkoje. O mes planavome ir prognozavome teisingai. Turime žiūrėti toliaregiškai ir laiku pasirūpinti, kad uostas būtų pasirengęs prisitaikyti prie pasaulinių tendencijų“, – sakė A. Vaitkus.